keskiviikko 20. tammikuuta 2010

Agiliitoilua

Maanantaina käytiin taas agilityssä, ja harjoiteltiin valssausta + jotain jolle en tiedä nimeä. Pitäisi varmaan alkaa tuhertaa karttoja, joiden avulla saisi jotain käsitystä. No, yritän selittää. Eli. Kolme hyppyä vierekkäin (ei peräkkäin) ja niiden välissä oli aina n. 1-1.5 m tilaa. Koira lähetettiin esteen yli, jonka jälkeen sen piti tulla kahden esteen välistä takaisin minun luokseni, ja uudestaan hyppy ja takaisin. Ja sitten vielä kerran.
Minni onnistui, vaikka epäilin, ettei se ikinä tule käsittämään mitä yritin sille sanoa. Mutta menihän se aika hienosti.
Parin kertaamisen jälkeen, tehtiin uutta harjoitusta. Esteet siis samalla lailla kuin äskeisessäkin. Nyt koiran tuli hypätä este, ja tulla hyppäämällä seuraavan esteen yli minun luokseni. Ja siitä taas hyppy 3 esteeltä minusta pois päin. Siis ei tulla välistä, vaan tulla alussa vähän U-mallinen liike. Senkin Minni meni tosi taitavasti...
Sitten harjoiteltiin valssausta, ja näiden esteiden sijaintia en oikein edes osaa selittää. No. Ensin putki ja sitten kolme hyppyä jännässä muodostelmassa. Valssaus oli kauhean vaikeaa minulla aluksi, vaikkei se ole kovin monimutkaista kun sen oppii. Siitäkin siis selvittiin ;D
Ainiin. Minni murisee/örisee aina mennessään esteitä, erityisesti putkesta kuuluu kauhea tappomurina x) Ohjaajakin sanoi, että moni koira räksyttää radalla mutta Minniltä tulee "Mä tapan teidät kaikki"-örinää. Siis ei se tunnu murisevan oikein kenellekään, ehkä vähän mulle että vauhtia vauhtia.. Mutta ei siis ole käymässä mun kimppuun radalla tai mitään :)

4 kommenttia:

May kirjoitti...

Kiva että Minnilläkin agility sujuu! Huomasin KoiraNetissä että Minnin lonkka- ja kyynärtulokset olivat tulleet. Onnea hienoista tuloksista!

Nunonen-Nenunen kirjoitti...

Ne ekat olivat varmaan nimeltään välistä vetoja, ja sitten kai menitte takaakiertoja/takaahyppyjä. :) Nuno räyhää radalla (haukkuu, uliseen, rähisee), jos mä olen myöhässä. Hyvät treenit tietää vetäneensä hiljaisen koiran kanssa. Onnea lonkka- ja kyynärtuloksista. :)

Ai niin, flexitrack on helppokäyttöinen ohjelma, jos haluat alkaa piirteleen ratoja. Toivottavasti sitä vielä saa ladata netistä (jossain vaiheessa oli tieto, että ei enää saisi). On ilmainen.

Eve kirjoitti...

Hei, mitä mitä, käyttekö Konalassa agissa? Mä asun siellä ja minä ja Cara ollaan käyty 2 agikurssia Lily'sissä. Tänä vuonna en ehtinyt ilmoittautua jatkokurssille, eikä ajatkaan sopineet... Oletteko te Lily'sissä, Purinalla vai Kompassilla?

Eve & Cara

Johanna kirjoitti...

Nunonen// Joo, sanasto vähän hukassa, mutta kiitos. Nyt ainakin tiedän mitä me tehdään agissa.. Yritän katsoa, saako tuota ohjelmaa ladattua, vai pitääkö tyytyä omiin töherryksiin.

Olen tosi tyytyväinen noihin lonkkiin ja kyynäriin. Agilityn jatkamista olisin harkinnut muutamaan kertaan jos olisi huonommat tulokset.
Eve// Kompassissa, odotellaan että pääsis johonkin seuraan..